Bij Vitiv, leverancier van natuurvoeding, vitaminen en supplementen, draait alles om evenwicht. Zelfs de bedrijfsnaam is volledig in balans. De gezonde en biologische producten van Vitiv spreken ook steeds meer drogisterijen aan. “De tijd dat je alleen maar shampoo kon kopen bij de drogisterij is al lang voorbij.”
Meer dan shampoo
Hij nam een marketingbedrijf in de arm, liet zich certificeren en ging de boer op met zijn producten. “We liggen al jaren als natuurvoedingsmerk in de schapmeters van drogisterijen, maar je vindt onze producten ook bij fysiotherapeuten, sportscholen, groothandelaren en webshops. Ik hoop dat we in de nabije toekomst standaard in het schappenplan van drogisterijen worden meegenomen. De tijd dat je alleen maar shampoo kon kopen bij de drogisterij is namelijk al lang voorbij. De consument moet kenbaar worden gemaakt dat je er voor veel meer terecht kunt, óók op het gebied van innerlijke gezondheid.”
Kleine voetafdruk
Inmiddels is Vitiv uitgegroeid tot een onderneming met twee inpakcentrales, zeven vaste krachten en een flexibele schil van circa tien orderpickers, veelal aangetrokken vanuit Adullam, een organisatie in Ede voor gehandicaptenzorg. Martin: “Ik vind het heel belangrijk dat onze voetafdruk op aarde zo klein mogelijk is. Daarom importeren we uitsluitend zoveel mogelijk producten uit landen die zo dicht mogelijk bij Nederland liggen. Bovendien planten we voor iedere zakelijke bestelling een boom. Ook staat maatschappelijk verantwoord ondernemen bij mij hoog op de agenda. Drie dagen per week komen er tien mensen van Adullam in ons magazijn orders picken en verpakken, maar er werken ook mensen met een drugs- of gevangenisverleden bij ons. Het zijn dit soort dingen die we kunnen doen waarvan klanten zeggen: daar staan wij achter. Naast het feit dat we onwijs mooie producten verkopen natuurlijk.” Zelf gaat Martin het land door, om klanten te bezoeken en trainingen te geven. “Ik vind het belangrijk dat ik een partner ben voor mijn klanten. Ik geef hen graag advies en tips over onze producten. Hiervoor ga ik samen met een collega alle winkels af. Ook de levering van een eerste voorraad doe ik zelf.”
Gouden Lijn
Op dit moment werkt Vitiv aan een schappenplan. “Hiermee willen we ons assortiment zo compleet mogelijk aanbieden aan drogisterijen. Voor onze natuurvoeding hebben we schappen met twee, vier, zes en acht schappen ontwikkeld, plus een schap van één meter voor onze supplementen uit onze Gouden Lijn. We willen hiermee ook voor drogisterijen een aanvulling zijn. Online is al zo veel verkrijgbaar en de Gouden Lijn is exclusief voor winkeliers en adviseurs. Dit in tegenstelling tot onze Groene Lijn, die wel online te koop is.”
www.vitiv.nl
Enthousiast over de producten van Vitiv? Neem contact op om het assortiment voor uw drogisterij te bespreken via het telefoonnummer (0318) 734542.