Om een circulaire economie te stimuleren en de hoeveelheid afval te verminderen, kwam ondernemer Eldert Pijl van Drogist Bewust Beter Pijl met het idee om te starten met een Refill Bar in zijn drogisterij. Ongeveer 40% van al het plastic dat wereldwijd wordt geproduceerd wordt maar één keer gebruikt en daarna weggegooid! In samenwerking met UniPharma is het navul-concept uitgerold en trapt Drogist Bewust Beter Pijl af met de eerste Faith in Nature refill bar in Nederland.
Consumenten gaan steeds bewuster om met hun lichaam en het milieu, dus zijn ze er ook aan toe om hun eigen flessen verzorgingsproducten te hervullen. In dit concept kan de consument shampoo, conditioner, handzeep, douchegel en hand- en bodylotion hervullen in drie geuren Aloë Vera, Kokosnoot en Lavendel Geranium.

Consumenten kunnen deze producten ook in een fles kopen, die ze later weer kunnen gebruiken om te hervullen. Uiteraard kan de consument ook een andere, eigen lege fles meenemen of zijn er in de winkel lege flessen beschikbaar. Op deze manier verminderen we samen plastic afval en heeft de consument een heerlijk, natuurlijk product voor een goede prijs. De consument betaalt per 50 ml en is daardoor ook nog eens goedkoper uit. UniPharma gaat dit concept verder uitrollen in Drogist Bewust Beter-winkels.
Drogist Bewust Beter is een landelijk samenwerkingsverband van zelfstandige drogisten, die onder de naam Drogist Bewust Beter samenwerken op het gebied van o.a. folderacties, assortiment en digitale ondersteuning. Voor meer informatie over de formule Drogist Bewust Beter, ga naar www.drogistbewustbeter.nl of www.unipharma.nl.
