Skoon kennen we van de solide douche- en shampooblokken van hoge kwaliteit. Maar dat gaat veranderen. Per 1 maart brengt Skoon een nieuwe, uitgebreide lijn voor gezichtsreiniging en lichaamsverzorging op de markt. Helemaal gecertificeerd natuurlijk, plasticvrij en in gemakkelijk recyclebare verpakkingen. Manager Rob van der Leegte kan niet wachten: “Het is onze volgende grote stap in natuurlijke innovatie.”
Tekst: Lisa Mooijman
Het assortiment van Skoon is te vinden in winkels die natuurlijke producten aanbieden. Dat gaat van Ekoplaza tot de bewuste drogisterijen en gezondheidswinkels. Het merk staat nu in meer dan 200 winkels en dat aantal groeit. Ook de online verkopen gaan de goede kant op. “We verwachten veel van de nieuwe gezichtslijn met de innovatieve 3-in-1 facebar-reinigers: een facewash, cleanser en make-upremover in één, verpakt in een handig blikje”, vertelt Rob. “Dit product vervangt meerdere plastic flessen. De nieuwe gezichtscrèmes zitten in grotere glazen potjes van 90 ml, met blikken dekseltjes en met fraaie ingrediënten als hyaloronzuur en astaxanthine. Met herbruikbare facepads en een mooie houder van bamboe is het een complete lijn voor iedere bewuste consument.”
De filosofie van Skoon is: samen naar een betere wereld. Dus de chemie eruit en weer ruimte maken voor de natuur. Certificering is bij Skoon dus heel belangrijk. Rob: “Daarmee is het verschil met ‘greenwashing-producten’ ook meteen duidelijk voor de consument. Het doel van Skoon is om de consument een verantwoord ‘groen’ product tegen een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding te bieden.” De ontwikkeling en productie vindt plaats in het laboratorium en de fabriek in Duitsland. De producten worden volgens Rob zo onder strikte regulering geproduceerd. “We werken al samen met een aantal online partners, maar een eigen webshop is ook nodig.
Iedereen is enthousiast, ook de distributeurs in het buitenland.” En de reclamecampagne? “We maken reclame via de winkels waar onze producten staan”, zegt Rob. “En ook op sociale media zijn we actief. Verder geldt: probeer het vooral ook zelf, dat blijft de beste manier om iemand te overtuigen.”