Waar wil Wasparfum staan over drie jaar? Dat vroeg Drogist’Business een halfjaar geleden aan oprichter Diana Strampel. “In een groter pand”, was het besliste antwoord. Maar dat gaat binnenkort al gebeuren, want het bedrijf gaat flink uitbreiden.
Tekst: Lisa Mooijman
@D Het assortiment is namelijk fors groter geworden met bijvoorbeeld wasmiddelen, wasverzachters en wasmachinereinigers. Er is zelfs ook al iets voor in de keuken. Het bedrijf blijft gevestigd op Urk, maar dan in een pand dat vier keer groter is.
De originele producten van Wasparfum blijven de hoofdmoot vormen. “Maar met die geuren kun je nog zoveel meer in andere producten”, weet Diana. “Er komen later dit voorjaar ook nog nieuwe geuren uit voor de wasparfums zelf. Welke dat zijn, kan ik nog niet zeggen, maar dat het heerlijk wordt is zeker. De wasmiddelen en wasverzachters zijn in elk geval een mooie aanvulling. Ze hebben een neutrale geur, zodat je favoriete wasparfum er altijd bij past.”
Het nieuwe middel tegen stinkend wasgoed, dat onlangs op de markt kwam, loopt nu al boven verwachting hard. Diana vindt dat niet gek. “Als je na de winter je lentekleding uit de kast haalt, wil je dat lekker even opfrissen. We hebben nu de sterke variant voor de echt stinkende was of de zachte variant die meer voor onderhoud is. Doe daar nog een beetje wasparfum bij en laat de was dan drogen in de buitenlucht. Heerlijk.”
@E Le Essenze di Elda
Wasparfum verkoopt producten van het Italiaanse bedrijf Le Essenze di Elda. Dat gebeurt vooral via drogisterijen. De uitbreiding van de productlijn is mogelijk doordat het Italiaanse bedrijf overgaat op labels in meerdere talen. Diana is daar blij mee. “Voorheen moest de leverancier alle labels apart in het Nederlands laten maken. Zodoende konden we niet alle producten afnemen, maar moesten we keuzes maken. Dat gaat dus gelukkig binnenkort veranderen. We krijgen daardoor meer slagkracht.”
Dat de producten van Wasparfum worden opgepikt is een feit. Zelfs het tot nu toe enige product voor de keuken, de glasreiniger, vliegt de deur uit richting afnemers. Diana: “En er komen nog meer nieuwe ontwikkelingen aan, waarvan we onze afnemers zeker op de hoogte houden. Of houd gewoon onze site in de gaten. Vanaf april gaat het nog harder.