Verzorgingsmerk The Lekker Company doneert één procent van haar omzet aan stichting Trees for All om bomen te planten. Deze week doneren zij 814 bomen in Nederland en Borneo door de verkoop van de afgelopen zes maanden.
Eind januari gaan teamgenoten van het merk uit Utrecht letterlijk de handen uit de mouwen steken tijdens een plant-dag in Twente. De bomen die dan geplant worden dragen bij aan de versterking van de biodiversiteit in Oost-Nederland. De bomen in Borneo worden later door lokale bevolking geplant met oog op de verbetering van het leefgebied van de orang-oetan.
"Het mooie van Trees For All is dat de impact zo concreet is.Voor iedere 10 euro die je doneert, wordt er één boom in Nederland geplant en één boom in het buitenland.
Bomen planten is voor ons een logische keuze, wij zijn een plasticvrij merk maar gebruiken wel karton. En zo geven we een meer bosrijke wereld terug", aldus Dewi van de Waeter, oprichtster van het natuurlijke verzorgingsmerk uit Utrecht.
Het bedrijf roept andere merken op om ook 1 procent van hun omzet in te zetten om impact te maken. "Hoe mooi zou het zijn als elk bedrijf minimaal 1 procent van hun omzet zou gebruiken om bomen te planten?" vraagt Dewi zich af.
The Lekker Company steunde eerder elke zes maanden een nieuw doel maar heeft nu besloten nog minimaal 3 jaar samen te werken met Trees for All. Bij elk verkocht potje gaat 1% naar het planten van meer bomen. Zo hopen zij een klimaat-positief bedrijf te worden. Een jaar geleden ontvingen zij al de B-corp status en kwamen hiermee als 'Beneficial Company' in een rijtje impact-merken zoals Tony's Chocolonely en Seepje.