Sinds april 2023 heeft de verpakking van Calendeel gel een nieuw uiterlijk. Het ontwerp is in lijn gebracht met de andere producten van het merk -Heel. De actieve, natuurlijke bestanddelen zijn niet veranderd. Zo ondersteunt Calendeel gel nog steeds het herstellend vermogen van de huid in die situaties dat de huid wat extra verzorging kan gebruiken.
Een nieuw ontwerp: verstandige keuze of niet?
Het is regelmatig zichtbaar in het winkelschap: een merk dat zijn verpakkingen een andere uitstraling geeft. Dit is niet zonder risico’s: vindt de consument zijn vertrouwde product nog terug in het schap? Toch is het voor Heel Biologische Geneesmiddelen B.V. logisch om het verpakkingsontwerp van Calendeel gel te vernieuwen. “Het is juíst bedoeld om de herkenbaarheid en vindbaarheid op het schap te verhogen”, aldus Janna van Dorst – Vereecken, Brand Manager OTC bij Heel B.V.. “Het verpakkingsontwerp van Calendeel was wat afwijkend ten opzichte van onze andere producten. We hebben het nu volledig op één lijn gebracht”.
Natuurlijke verzorging van de rode en geprikkelde huid
Met verschillende actieve, natuurlijke bestanddelen, waaronder Calendula en Echinacea, heeft Calendeel gel een brede toepassing in vele situaties. Zo verkoelt Calendeel de rode en geprikkelde huid na het zonnen of na insectenbeten. De gel verzacht ook de droge en gevoelige huid, die bijvoorbeeld kan ontstaan na het buiten zijn of na een cosmetische behandeling als epileren. Met andere woorden: Calendeel is een passend puzzelstukje als de huid wat extra verzorging kan gebruiken.
Over Heel B.V.
Heel B.V. is een dochteronderneming van het Duitse farmaceutisch bedrijf Biologische Heilmittel Heel GmbH, dat wereldwijd in vijftig landen actief is op het vlak van natuurlijke geneesmiddelen. In Nederland brengt Heel B.V. zelfzorgproducten op de markt onder twee merken: -Heel en VSM. Alle producten zijn op basis van natuurlijke bestanddelen en onder andere verkrijgbaar bij apotheken, drogisten en reformhuizen.