Winkelketens Kruidvat en Trekpleister zetten steeds vaker het grote winkelnetwerk in om online orders door klanten af te laten halen.
Dat vertelt Roland van den Berg, managing director e-commerce bij moederbedrijf A.S Watson, in een interview met Logistiek.nl. Volgens Van den Berg begonnen de winkelketens in de coronaperiode met het picken van online orders vanuit de winkelvoorraad. ‘We hebben daar ook meer voorraden en zijn daardoor heel goed in staat om e-commerce orders te picken. (…) We zijn nu zo’n beetje live in bijna al onze winkels.’
Daarnaast worden online orders steeds vaker afgehaald in de winkels. Kruidvat en Trekpleister beschikken over zo'n 1.500 winkels en zitten daarom altijd dicht bij de klant. Volgens Van den Berg wil A.S Watson dit later gaan uitbreiden met ‘snellere versies zoals click en collect express’. ‘We willen meer e-commerce onderstromen naar de winkels sturen omdat dit ten eerste een belangrijk voordeel heeft voor de klant en ten tweede het is goedkoper want we besparen veel transport- en verpakkingskosten en ten derde het is ook een stuk duurzamer.’
Volgens de managing director e-commerce trekt de online groei van de labels van A.S Watson in de Benelux momenteel weer richting de 20 procent.