Sinds half april is de Groene Plus-campagne weer van start. Alle drogisterijformules en de zelfstandigen hebben voor deze campagne de handen ineengeslagen om de consument te laten weten dat hij voor het juiste product PLUS een deskundig advies over zelfzorg bij de gecertificeerde drogisterijen en webshops terechtkan. Tot 2 juni maakt de consument opnieuw kennis met de Groene Plus via radiospots op onder andere Radio 538, Sky Radio en Radio 10, advertenties in magazines zoals Margriet, Flair en Libelle en een uitgebreide online campagne. Eind augustus en in september 2024 worden deze uitingen herhaald.
De campagne van 2024 bouwt verder aan de basis die vorig jaar is gelegd voor herkenning van de Groene Plus als nieuwe beeldmerk van de gecrtificeerde drogist. Uit consumentenonderzoek van 2023 blijkt dat de consument de uitingen positief vindt en goed vindt passen bij de drogist. De respondenten geven ook aan dat zij de drogist hierdoor beter weten te vinden. De eerste online resultaten van april 2024 zijn ook veelbelovend. Dit voorjaar zal DVJ weer een consumentenonderzoek organiseren om het effect van de gehele campagne te meten.
In de Groene Plus-campagne wordt alleen verwezen naar gecertificeerde drogisterijen. Een goede reden om gecertificeerd te zijn en te blijven.